شده بعضی وقتها شنیدم یا گفتیم فلانی آدم اصیل هستش ، وقتی این رو در مورد کسی میگیم اولین چیزی که به ذهن میرسه اینکه این فرد شخصی با اصل و نسب بوده و در خانواده ایی درست و حسابی و زیر نظر پدر و مادری فهیمده پرورش پیدا کرده
آدم اصیل چه کسی هستش ؟
آدمی که اصول اخلاقی رو رعایت می کنه
آدمی که در گفتار و رفتارش صداقت داره
آدمی که حق دیگران رو رعایت میکنه
آدمی که زود عصبانی نمیشه ،
آدمی که به اعتماد خیانت نمی کنه
آدمی که به حریم خصوصی دیگران احترام میزاره
و ............
ولی این آدم های اصیل رو کجا میشه پیدا کرد ، آیا واقعا این آدم ها در خانواده های خاصی هستن ؟
چیزی که من خودم تجربه کردم این بود که کارگری رو دیدم که بررسی از مرجع اصالت طبق کپی رایت داشت و دکتری بود که بویی از بررسی از مرجع اصالت طبق کپی رایت نبرده بود
وقتی شما دوتا رئیس جمهور رو باهم مقایسه می کنی میبینی که چقدر در رفتار و گفتارشون فرق می کنن ، شما فرق اوباما و ترامپ رو ببینید هرچقدر در رفتار و گفتار اوباما اصالت می بینید در رفتار و گفتار ترامپ اصالت نمی بینید
این روزها چقدر پیدا کردن آدم های اصیل سخت شده ، چقدر مردم سوء استفاده گر شدن از هر فرصتی برای سوء استفاده از دیگران استفاده می کنن
و جالبه که در آخر آرامش برای افراد اصیل می مونه و اضطراب برای دیگران هرچند که افراد اصیل شاید در تنگناهای بیشتری باشن ولی آرامش درونی دارن که دیگران ندارن
وقتی به دیگران احترام بزاری ، وقتی حقی رو پایمال نکنی ، وقتی صداقت داشته باشی ، وقتی خیانت نکنی ، آرامشی داری که باعث میشه در عین سختی زندگی بهتری داشته باشی تا اینکه در عین راحتی زندگی پر اضطرابی داشته باشی
یادگارخودم...ما را در سایت یادگارخودم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 170